02-06-2015
Το Εργαστήριο Τηλεκπαίδευσης του Τμήματος Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας ανακοινώνει την έναρξη δωρεάν σεμιναρίων διδακτικής για εκπαιδευτικούς.
Στα πλαίσια του επιστημονικού και ερευνητικού του έργου για τη δημιουργία εξελιγμένων διδακτικών μοντέλων με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών, προχώρησε - με απόφαση των Καθηγητών κ.κ. Γ. Σταμούλη και Δ. Βαβουγυιού - τον τελευταίο χρόνο σε δράσεις που αποσκοπούν στην εφαρμογή των ερευνητικών πορισμάτων για κοινωφελή έργα.
Με τη βοήθεια του επιστημονικού συνεργάτη του Τμήματος κ. Φώτη Παντόπουλου, εκπαιδευτικού και επικοινωνιολόγου, και ομάδας μεταπτυχιακών φοιτητών υλοποιούνται εντός του Ιουνίου 2015, 3 προγραμματισμένα σεμινάρια διδακτικής της Έκθεσης/Νεοελληνικής Γλώσσας (Α΄κύκλου/εισαγωγικά) για φιλολόγους σε Αθήνα και Λαμία, τα οποία - αναφορικά με τη ζήτηση - είχαν πολύ μεγάλη απήχηση. Επίσης, την ίδια περίοδο θα υλοποιηθεί και σεμινάριο από απόσταση (με χρήση διαδικτυακών εργαλείων) με το ίδιο πρόγραμμα, δεδομένου ότι πολλοί εκπαιδευτικοί από διάφορες περιοχές της χώρας αδυνατούσαν να προσέλθουν στα προηγούμενα επικαλούμενοι αντικειμενικούς λόγους απόστασης και χρόνου. Τα σεμινάρια αυτά αποτελούν την αρχή κύκλων διδακτικής που θα υλοποιήσει το Τμήμα κατά το έτος 2015-2016 τόσο για το μάθημα της Γλώσσας, όσο και για τα Μαθηματικά και τη Φυσική με φυσική παρουσία αλλά και από απόσταση και με εισηγητές επιστημονικούς συνεργάτες με πολυετή διδακτική εμπειρία.
Υπενθυμίζεται ακόμα πως το Τμήμα κατά το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015 ανέπτυξε και άλλες κοινωφελείς εκπαιδευτικές δράσεις. Τον Οκτώβριο 2014 έθεσε υπό την αιγίδα του τη μη κερδοσκοπική εκπαιδευτική πλατφόρμα με την επωνυμία «My name is Teacher / filologos4u.gr», η οποία προσφέρει τα δυο τελευταία χρόνια δωρεάν βοήθεια σε μαθητές Λυκείου που προετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Το έργο αυτό, που βρίσκει πολύ μεγάλη απήχηση σε μαθητές και εκπαιδευτικούς από όλη τη χώρα, τέθηκε ήδη από το Τμήμα στη διάθεση της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, ώστε να καλυφθούν και οι ανάγκες μαθητών ορεινών περιοχών με αντικειμενικές δυσκολίες πρόσβασης στην προετοιμασία για τις εξετάσεις.
Επισημαίνεται τέλος πως - με δεδομένη την επιστημονική και ερευνητική του δράση σε θέματα νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση - το Τμήμα άρχισε κατά το έτος 2014-2015 και συνεχίζει τις επαφές με επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην παροχή υπηρεσιών συναφών με την εκπαίδευση και τη διανομή/διάχυση της γνώσης σε ηλεκτρονικό περιβάλλον, αλλά και των σχετικών εργαλείων πληροφορικής και των παρόχων και κατασκευαστών αυτών. Το Πανεπιστήμιο διαθέτει και την τεχνογνωσία και την αρμοδιότητα να παρέμβει στο χώρο αυτό με στόχους τη συμβουλευτική, την ανταλλαγή τεχνογνωσίας και την παροχή των απαιτούμενων πιστοποιήσεων, προκειμένου να αποφεύγονται στην αγορά - και ιδίως αυτή τη συναφή με την εκπαίδευση - οι όποιες στρεβλώσεις και ελλείψεις επαγγελματισμού και συνακόλουθα να διασφαλίζεται η εύρυθμη και υπεύθυνη λειτουργία της ως προϋπόθεση επιτυχίας για την ίδια την κοινωνία.